tisdag 16 februari 2016

Februari





Februari,..tänk att vi redan är där.
Jag fortsätter att hänga mycket i Skåne. Härom sistens åkte jag på runstenssafari runt söderslätt,( på bilden skrattar jag åt att vikingarna klart och tydligt hade skoterleder redan på sin tid.)

Hemma är det kaos då vårat enda badrum/toalett renoveras. Tur att man bor i gammalt hus med utedass. Då kan man iaf bo hemma även om man får duscha och tvätta hos vänner vid behov. Fast det är INTE roligt när man blir kissig kl 03 på natten och det är -7 grader ute... brrr. Som tur är så är det ett litet badrum och om de följer tidsplanen så ska det vara färdigt på sju arbetsdagar.

När det gäller det kreativa så står allt ganska stilla. Ateljen är inte färdig på länge, alla sömnadssaker är arkiverade i uthuset och inspirationen tryter. Har dock experimenterat lite med mina växtfärgade garner. 

Just nu har jag så mycket annat i huvudet som tar all min kraft. Försöker gå promenader, läsa böcker och läka mig, hitta en egen grund att stå på. Det är inte lätt, alls, men hur jobbigt det än är så hoppas jag att resultatet av mina ansträngningar ska ta mig framåt i min utveckling och att priset jag betalar ska vara värt det. 

Att våga hoppa är att vinna även om man ibland förlorar.

4 kommentarer:

  1. Det sista du skrev här, " att våga hoppa" var otroligt vackert. Tror jag ska sno det. / lisa

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Sno på bara :-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med storligen. Kasta sej ut även om man inte vet om man har någon fallskärm, ja ibland måste man det för att känna att man lever och vill leva. Tänk varje människa är en port till något djupare om man vill och vågar öppna.
    Jag har oxå haft en hel del utveckling i mig själv sista halvåret och jag känner mej så levande av det stundom . även om det är mycket jobbigt ibland, så vet jag att även det är ett led i att utvecklas. Låter kanske snusförnuftigt - vill bara säga till dej - Hejja du människa ! Jag tror på dej!

    Och va fina bilder- som vanligt! Kram från Elin i Skellefteå!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin