söndag 12 mars 2017

Vårvinter

Hej I vårvintern.

Nu vill jag bara att det ska bli varmt och grönt ute. Men det är iaf på väg åt rätt håll.
Skapandet har koncentrerats till några få saker till pojkvännen. Några västar och en handsydd pösskjorta i hampa. Med halssprundsförstärkning och manchetter med knytband...
Men mest är jag ute i ateljen och donar. Plockar upp och rensar ur. Har ju inte sett mina tyger på nästan två år och nu när de kommer fram i ljuset så är det knappt några tyger jag vill använda längre. Vet inte riktigt vad jag ska palla göra med dem bara...loppis kanske.
Man förändras ju  och så även ens skapande.
Tog hem min vävstol nu i veckan. Ska bli kul att sätta upp den och dra på en väv, fast först är det annat i huvudet som vill ut. När det får tid...

( bla två 40-talsklänningar, en 20-talare, en balklänning, en mjukisklänning samt en draperad jacka i mjukistyg ,....Och så har jag blivit kär i en tapet igen.)






Men nu är våren snart här. Den har redan börjat lite. Men vintergäck i gula sjok, snödroppar och krukosar. Små videkissar , gröna skånska åkrar och jorddoft i luften när solen ligger på.





Ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin