tisdag 6 oktober 2009

Vantar

Blev lite trött på retro-tyg stuket i dag och kände att det var länge sen jag gjorde nåt riktigt slöjdigt. Så jag tog i och sydde/ broderade ett par vantar i stället. Det var minsann längesen jag broderade på riktigt Leksandsbroderi vis, stygnen blev lite hipp som happ, men det var roligt. Det här blev resultatet. Ett par mörkblå klädes vantar med broderi i bomull, infälld applikation i kattun och sämskskinn och en pampig pälskant runt handleden. Dom är fodrade med ännu ett ylletyg så den som köper dessa vantar behöver verkligen inte oroa sig över att ha kalla händer i vinter. Kommer att finnas med på Kistamässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin