måndag 24 januari 2011

Barnens vagntäcken

Tänkte göra några inlägg om barnens olika täcken. ( jag , för dom kan ju inte bara ha ETT var....)

Först ut är deras täcken som jag gjorde till att ha i barnens vagn.
Los blev indigo blått, Ninnis lite folkligt i olika kattun tyger och Claras lite mer 70 tals aktigt med mörkrött manchester tyg.





Det här täcket får vara med även om det inte är jag som kan ta åt mig äran för det. Det gjorde en arbetskamrat till min mamma och hennes dotter till Lo när han föddes. Det är helt fantastiskt fint! Massa små 30-40tals aktiga tyger i pyttesmå fyrkanter.
Dom här täckena hade jag och min man i våra vagnar när vi var små. Mitt täcke virkade min farmor, det med den lilla kudden till.Vem som gjorde min mans täcke vet jag inte.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin