onsdag 6 april 2011

Vill vill vill!

Började på en afrikansk historia idag,..Kul att ta fram alla afrikanska tyger jag köpte i New York förra hösten. Annars blev jag ju lite inspirerad av bloggen jag hittade,..gud vad det kliar i mina fingrar efter att få sy förhand med vaxad lintråd i linne eller ylle tyg. Att få skapa i kattuner och blåtryck. Göra egna hyskor eller använda mässingsknappar med stjärnor i mitten. Har fått tusen idéer som bara står och stampar innanför pannloben och vill ut. Idéer som fnätter med benen som kissnödiga barn som hållit sig för länge.
Och i badbaljan ligger 2 meter blötlagt blått linnetyg för en av idéerna....vänta och se bara.

5 kommentarer:

  1. Åhh vad spännande! Jag förstår precis den där känslan du beskriver när man har huvudet fullt med ideér som behöver komma ut.... Ser fram emot att få se vad du skall hitta på!

    SvaraRadera
  2. hååhååå vad ska det bli???spänd väntan......

    SvaraRadera
  3. Syntomen känns igen, härligt pockande. Håller med om att bloggen ger massa inspiration, mycket trevlig. Ser fram emot när dina "kissnödiga barn" fått stilla sina ben :-)

    SvaraRadera
  4. Haha, vilken bra beskrivning av kreativ overload!

    Måste fråga, minns du ungefär vad de afrikanska tygerna kostade i N Y? Jag var ju i Afrika själv för ett par månader sedan och köpte då en del tyger, ett tiotal meter ungefär, för typ 150 kr (kommer just nu på att jag ju inte bloggat dem heller...) och jag och min reskompis diskuterade just det där vad vi trodde att tygerna skulle kosta om de fanns att köpa hemma i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Jag har nyligen upptäckt in blogg, och vilket inlägg jag än läser så blir jag bara mer och mer intresserad av att läsa ett till, och ett till. Du har verkligen talang och är riktigt bra på att inspirera! Håller just nu själv på med ett lapptäcke av sexkanter. Jag är på ständig jakt efter tyger, och kan är helt förälskad i varenda tyg du lägger upp. Imponerad och lite starstruck!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin