måndag 25 juli 2011

Senaste leken

Här kommer bilder på den senaste leken med påslakan. Ett prickigt/randigt från kupan för 15 kr. Har blandat lite folkligt med 50 tal. Livet är sytt i folklig stil utan sidosöm och med ett V i ryggen med gömt insnitt. Kjolen är bara 50 tal med massa vidd och veck. Den är omlott så att jag kan amma i den. Mönstret fick jag fixa till av bakplåtspapper och strykjärn hade jag inget hemma....Hade egentligen tänkt att det skulle tillkomma en krage och lite knappar men det kan jag ta sen om jag känner för det. Sonen fick agera fotograf uppe på berget bakom huset. Tycker han lyckades alldeles utmärkt.












************

I have been playing with some old bedlinnens again.

5 kommentarer:

  1. Snygg klänning och vilken mästerfotograf.

    SvaraRadera
  2. En mycket lyckad lek måste jag säga! :)

    SvaraRadera
  3. Superfin klänning! <3

    Hoppas verkligen att du kryar på dig snart..otäcka små insekter dessa fästningar.. =(

    Önskar att jag hade vägarna förbi och kunde besöka ert loppis.. =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin