lördag 21 januari 2012

Bästa presenten

Den fina presenten pappa hade med sig ifrån farmor var två hela kartonger med folkdräkter som ingen annan i släkten ville ha!! Tre stycken Stora Kopparberg ( Falun) dräkter i olika storlekar och en mansdräkt från Åhl. ( Insjön)
Jag har redan en Stora kopparbergs dräkt till mig själv, en liten till mellan tjejen och en Leksandsdräkt trorlek 6 år ungefär, så nu är vi verkligen helgarderade!!
Den enda bild jag kunde hitta på mig själv i dräkten var denna gamla från tiden då jag hade dreads..

Mansdräkten var tyverr lite liten för mannen men
lillkillen får väl ta över den när han blir stor.


Sen måste jag bara visa detta tydliga tecken på att vi har folk på besök ifrån dalarna..
Denna gamla Rättviksmössa hade pappa med sig ifall det var kall här nere.
Det är himlans tur att vi har plusgrader ute annars hade jag skämts ihjäääl!!!!


9 kommentarer:

  1. Bästa presenten, det är det verkligen! Men skämmas för en fina mössan, jag förstår inte?

    SvaraRadera
  2. Den är ju så urbota töntig! Den var kanske lite kul på 70 talet, mycket mindre kul när filmen masdjävlar kom , och nu är den definitivt inte kul.../linaoj

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken skatt! Så roligt.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker din pappas mössa var fin. Bort med den slitna tofsen bara så blir det ju hur bra som helst. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker din pappas mössa var fin. Bort med den slitna tofsen bara så blir det ju hur bra som helst. :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker din pappas mössa var fin. Bort med den slitna tofsen bara så blir det ju hur bra som helst. :-)

    SvaraRadera
  7. Var har du köpt den fantastiskt vackra blå mattan som skymtat förbi lite här och var i dina inlägg, så även i detta? Den är så vansinnigt vacker - jag blir kär :)

    SvaraRadera
  8. Det är en plastmatta från indiska. Borde finnas fortfarande. Lycka till i letandet / lina.oj

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag måste bara fråga då jag letar efter en folkdräkt för dam storlek 40 eller medium. Du har möjligtvis inte en stora kopparberg (Falun) till salu?! Jag letar nämligen med ljus och lykta utan resultat. MVH Mikaela mikaela_1231@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin