torsdag 26 juli 2012

Konstnärshuset

 Tänka sig, jag fick OK på att lägga upp bilderna här! Tack å tack å bock.
Det få bilder jag hann ta fick jag ta med mobilen, därav den dåliga kvalitén. Men jag hoppas att själva uttrycket och känslan i allafall ska gå fram.

De första två bilderna är från våningen högst upp. Nr tre närmare bestämt.
In till vänster runt murstocken ligger köket, och rakt fram har vi matplatsen. Komplett med båt i taket och böcker över hela väggen. ( samt en liten trädörr i hörnet som jag inte har en aning om vart den leder. Till Narnia kanske)


 Vänder man sig helt om för att gå ner för trappen så ser man denna myshörna.


På våningen under ligger bla detta fina rum, även det med en mystisk dörr i hörnet. ( kanske leder den till Fraggelberget? ) Ja och sen måste man förstås ha ett fönster i klädkammaren så  att man kan spana ner på dejten som står nedanför trappan och ser bortkommen ut.



Sen hann jag inte ta fler bilder. Dvs ni missar en hel våning i bottenplan plus husets underbara trädgård.
Sen finns det även ett gårdshus på tomten där det bor en textilkonstnärinna, plus husägarens egna ateljé.
Jag tänker såklart bo precis likadant när jag blir erkänd, rik och berömd. Såklart.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att jag känner igen det här. Det är hemma hos Signar va? :-)

    SvaraRadera
  2. Nu är det ju så att jag har som policy att inte röja mina husägares identiteter, så jag svarar varken ja eller nej på den frågan. /Lina.OJ

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt hus!
    Drömmer vi inte alla om att ha en egen dörr till Narnia hemma? :)

    SvaraRadera
  4. Å vad fint. Jag fick grym hemlängtan! Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin