onsdag 25 juli 2012

O´boy, vilket vackert väder!


I dag har det varit en sån där bra dag! 
En sån där dag då allt blir totalt olikt det man planerat att det skall bli, på ett bra sätt.
Egentligen skulle vi bara vara hemma idag. Vi har haft sol och badväder här nu de senaste dagarna och passat på att ligga på stranden med barnen, därav bloggfrånvaron. Men idag tänkte vi stanna hemma istället, med en plaskpool till barnen på gräsmattan, så att vi vuxna skulle få lite gjort här hemma. Men så blev det inte riktigt.

På förmiddagen åkte jag in till stan för att leverera en sak som jag sytt till en kund samt köpa ny plaskpool då den gamla hade ett stoort hål i botten. Det skulle bara ta 30 min.
Jag var borta nästan två timmar.
Det visade sig att min kund var sambo med en av stans konstnärer och dom bodde i ett fantastiskt fint 1700-tals hus mitt i stan, med sneda vinklar och vrår, takbjälkar, fiffiga hemmasnickrade lösningar, fönster mitt i väggarna, 300 år gamla väggmålningar, snirkliga gamla kammarlås och en trädgård som fick en att tro att man vandrat rakt in i Nangiala..(Jag fotade lite med min mobil men vill inte lägga ut dom här innan jag fått  OK på det.) Helt fantastiskt hus.Jag kunde ha stannat i evigheter...men plaskpoolen lockade så jag fick snällt bege mig hemåt igen.

När jag lite senare står och steker köttfärsbiffar med rosmarin och rödlök så ringer telefonen.
Det är Mattias och Karin som råkar vara i faggorna och vill komma och spana in ateljén. ( ni som inte känner Karin kan ju kika på hennes blogg här. Hon är galet duktig på att brodera,..kanske har ni till och med hennes bok hemma i hyllan) Så mitt i maten brakar dom in och efter en stund tar vi en jordgubbsfika i trädgården innan jag kör till stan med dom och visar ateljén och butiken. Vi hänger rätt länge i både butiken och ateljén , babblar massa slöjd och Karin köper en av mina klänningar. Jippie så glad jag blir!

Väl hemma igen är det snart dags för kvällsmat, solen steker fortfarande och jag hänger dagens tredje tvätt på linan mellan äppelträdet och glasverandan. Den där dagen som skulle vara så lugn och "hemma" blev istället social, åkande hit och dit och en ny förälskelse i form av ett hus.
Det blir verkligen alltid som bäst när man inte planerar.
Imorgon skall jag jobba hela dagen på Tjurkö och efter det bär det av till Stockholm med mellantjejen för att se slöjdutställningen på Liljevalchs. Jag förväntar mig en mental "slöjd overload" med inspiration.

Ja just ja, sen har jag öppnat ett Pineterest konto.
Man måste ju hänga med på det nya...eh typ.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag! Jag är i Stockholm nu och ska till Liljevalchs imorgon, ser vansinnigt mycket fram emot det!
    Såg att du börjat följa mig på Pinterest förresten, jag är nog världens sämsta pinterestare, öppnade konto för flera månader sen, men har fortfarande inte hunnit/orkat sätta mig in i det. Nåja, det kommer kanske tid till det också vad det lider. :)

    SvaraRadera
  2. Oj, inte visste jag att jag följde dig :) tror det går per automatik att man följer alla facebookvänner som oxå har pinetrest . Så känn ingen pin-press :) /lina.oj

    SvaraRadera
  3. Hur hittar jag dig på pinterest?? Sökte på linaoj men hittade dig inte ändå...

    SvaraRadera
  4. ingen aning. jag heter linaoj där. iaf vad jag vet. / lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin