söndag 9 september 2012

Slöjdmarknad i Ronneby

I lördags var det slöjdmarknad i Ronneby igen.
Denna gång stod jag inte där själv, men jag fanns representerad  i både Gruppen Karlshamn Design och som en av de fem utvalda spjutspetsarna som skall representera slöjden i blekinge.
Vädret var precis lagom varmt och äppelkakan var lika god som vanligt.

Här har vi stånden med allt det fina. All tifrån afrikansk mat, till fårskinn, krympburkar och nyskördade äpplen. Och där har vi pottemagaren Alex som gör sig snygg för fotografen.




Ja, och vi i Gruppen Karlshamn Design såklart. Här posar Sanne och Sara.

Inne i huset fanns vi fem spjutspetsar representerade i foaljen.


Sen kunde man få tips på kurser som hålls i slöjdhuset samt prova på att spinna.



Och Ebon provade på att dreja sig en skål och fick handledning av mästaren.

Idag har jag varit med kidsen i Skåne på 30-års fest.
Ett inlägg om födelsedagsbarnets fantastiska egenbyggda lerhus kommer i morgon.

( tada!..vilken cliff hanger!)


1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin