söndag 23 september 2012

Spont-dille


Hej och hå. Nu är kalasen över och jag ser gravid ut av all kalasmat. Yum yum.
Veckan har som sagt varit hektisk men ni tror väl inte jag försummat mitt hem för det? Nej nej.
Jag har istället fått lite pärlsponts dille. Köpte två förpackningar och har smällt upp det lite här och var och målat fint. I köket fick två underskåp pärlspontssidor i den blekgröna linoljefärgs blandningen som jag använt innan. ( köpenhamnsgrön+zink/titan vit+svart) Hej och välkommen lantkök! Och i sovrummet fick jag äntligen tummen ur och började med mina efterlängtade garderobsdörrar. Dom har bara grundats med zink/titan vit och ska snart få överdörrar också. Såklart. Snart...
Känns så fint att kunna snickra ihop sånt här själv. Det enda maken hjälpt mig med var att hitta en borr i rätt storlek. Förresten så sa han faktiskt att det inte skulle gå att bygga dörrarna så som jag gjorde. Han som är utbildad träslöjdare och allt. Men tji fick han, det gick hur bra som helst.



I helgen såg jag en fin lampa på Instagram och kom på att jag ju faktiskt hade precis en sån, fast annan färg, i uthuset. Så jag kånkade in den och den har nu fått flytta in i sovrummet och lyser varmt och fint på kvällarna när barnen skall sova.

Idag började jag klä taket i sovrummet med lumppapp. Tänkte se om man kunde får bort den hiskeliga strukturtapeten på det viset. Fortsättning följer.....

2 kommentarer:

  1. en fråga bara: när hinner du sove egentligen? Du är ju helt grym!! Tänker från och med nu följa dig slaviskt ;-)

    mvh Anne

    SvaraRadera
  2. Åh! Vilken fantastisk lampa! Och vad fint det blir med pärlsponten. /johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin