måndag 15 juli 2013

In swedish the word "married" is the same word as "poison".


Det här är min mormor och morfar.
I år firar dom 62 årig bröllopsdag och då hade dom ändå varit förlovade i sex år innan dom gifte sig.
Där kan man prata om att leva ett helt liv med någon.
Morfar har berättat att han aldrig vågade tro att mormor skulle bli hans. Hon kom från en fin familj som hade handelsträdgård och som försåg hela Bollnäs med tulpanlökar varje år. Hon var så vacker att hennes porträtt alltid fick stå längst fram i fotografens fönster. Morfar,  var från en fattigare familj med sex syskon och jobbade på järnvägen. Han har också berättat om den gången han satt med sina vänner i Bollnäs och mormor gick förbi. Hur han busvisslade och blev helt generad och till sig när mormor vände sig om och tittade på just honom. 
Och den gången som jag och hela familjen följde med till Bollnäs och hälsade på deras i deras hemtrakter, och morfar pekade ut trädet utanför mormors hus där dom brukade pussas hej då innan dom skiljdes åt på kvällarna. Fina mormor och morfar.


Riktigt så länge var inte jag gift..
Anledningen till att det ett tag var så tyst här på bloggen...


Nu börjar ett nytt liv.
Jag , huset och de tre barnen.

7 kommentarer:

  1. Men ojdå, trist när livet inte riktigt blir som man tänkt sig... En kram från någon som du inte vet vem som ger den men som ändå här och nu känner att en kram i "cyberrymden" skulle passa.

    SvaraRadera
  2. Lina, du är handlingskraftig och begåvad! jag är imponerad av vad du hittills åstadkommit, och allt kommer att ordna sig! Bästa önskningar för framtiden och stor kram från en som vänt mer än ett blad här i livet.

    SvaraRadera
  3. Vart hä inte annat så vart hä väl eljest sa en klok norrlänning som jag träffade en gång. Blev det inte på det viset så blir det väl på ett annat vis. Bra skit det med. <3

    SvaraRadera
  4. Jag med vänt blad mer än en gång, skickar en kram till dig .
    Vi blir bara starkare desto mer vi upplever, både lycka o sorg. Allt gott

    SvaraRadera
  5. men kära du! jag blev alldeles tårig först. men så tänkte jag som de andra skriver också.. hur mycket begåvning och kraft det känns som
    att du är alldeles fylld till brädden av. allting gott till dig och dina nära..!
    ville önska vacker sommar! älskar lampan med pärlfrans som du fann. det förstår du nog ***

    kramar längs vägen, Lycke

    SvaraRadera
  6. Hej Lina! Det är Maria från Strömsund. Det var starkt att läsa ditt inlägg. Det gick som ett svärd genom magen. Jag är ledsen för din skull, dina barn och din man. Hoppas allt blir bra en dag.
    Med vänlig hälsning Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin