onsdag 3 juli 2013

Jag syr vidare...



Ja, jag syr vidare jag närhelst jag får tid.
Den turkosa 40-talaren sydde jag i dag. Den är i storlek S.
Den mörkblå är en omlottis i L.

Ibland hinner jag även hobbysy lite. Den här klänningen sydde jag till min mellantjej i fredags.Hon har tjatat lääänge att få en klänning i det tyget. Tyget är ett traderafynd och är ifrån 50-talet. Själv har jag haft en klänning i samma tyg fast rosa/grått när jag var liten. Och min mamma hade den när hon var liten.


Idag har jag även sytt dessa två beställningar på barnklänningar till ett par systrar. En i str 104cl och en i str 80cl.




Och sist med inte minst, ett kundfoto på fina Anna som köpt den svarta klänningen från mig.
Värsta pinglan!
( Anna jobbar på Svensk Slöjd i Stockholm)

Ni kommer väl och kikar in i butiken nån dag?
Ronnebygatan 20 i Karlshamn.

6 kommentarer:

  1. Alltså, du är så himla duktig!!
    Linda

    SvaraRadera
  2. underbara klänningar,vad tar du för dom?/Marit

    SvaraRadera
  3. oj,såg ju i nästa inlägg priset/Marit

    SvaraRadera
  4. Fantastiska! Jag blir alldeles lycklig av dem alla.

    SvaraRadera
  5. Hej, jag försökte maila till dig på lina.oj(at)hotmail.com men det verkar inte fungera. Hur får man bäst tag på dig om man inte har vägarna förbi Blekinge?
    /Marie

    SvaraRadera
  6. Hej! Det är linaoj@gmail.com som gäller :-) / Lina.OJ

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin