fredag 18 april 2014

It´s a purple thing.



Sydde lite i lila häromdagen. Kan det vara det våriga vädret som gör att de båda skapelserna blev lila?
Ingen färg jag brukar använda , men någon gång får väl vara den första.
Tyget i första klänningen fixade jag  i höstas. De hade funnits hos stoff och stil men när jag väl ville köpe det så var det slut överallt. Utom i en butik i Stockholm, där hade dom det på lagret ( men borttaget ifrån butiken) Jag skickade min kära syster att köpa tyget eftersom hon bor i Stockholm. Jag lovade att även sy en klänning åt henne i tyget. Såklart! Tyget är en härligt tung viscose med små små lila, gula och vita blommor.


Ursäkta suddigheten. Kidsen höll i kameran.


Ja sen blev den här härligheten till också.
Fick blixtinspiration från en bild på Instagram och kunde inte låta bli.


Nu får jag snart fixa fler galjar.

6 kommentarer:

  1. Men oj oj oj. Så mycket fint du gör. Avundsjuk blir jag.

    SvaraRadera
  2. Oj! Blir särskilt förtjust i den övre! Supersnygg modell!

    SvaraRadera
  3. Tack å tack Ulrika! / lina.oj

    SvaraRadera
  4. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp uy tín, giá rẻ

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin