tisdag 10 maj 2016

April



Här skapas fortfarande. Vet inte riktigt hur jag ska kunna sluta..har iaf tonat ner färgerna lite...

De senaste är följande:

Ett stycke handsydd hängselkjol med inspiration ifrån "köstrup-kjolen". Fast den kjolens veck var  mer sydd som smock i en massa pyttesmå veck.

Min har breda fastsydda veck och är färgad i Indigo. Bandet var rätt så klurigt men jag klurade ut det efter en stund.




 Klänningen är sydd av ett grönt fiskbensmönstrat tyg som jag tonade ner med hjälp av valnöt.


Den här ullsjalen var kvar på skolan och ägaren ville inte ha den. Så jag köpte ut den och färgade den med stenlav. Den är handvävd i blandad kypert. Jag gjorde också fransarna.


Sen har jag även sytt två underklänningar. En i vitt linnetyg och en i ett fiskbensmönstrat oblekt tyg. Och så har jag nålbundit ett par halvvantar i krapp och tuschlavsfärgat garn.

Ja sen har jag varit på öländskt runstenssafari..



Och hittat en iphone. Mellan tjejen var trött på att vänta så hon fixade sig en egen "

:-)


1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin