torsdag 4 maj 2017

Midnight in Paris

För några år sedan såg jag en film av Woody Allen som heter Midnight in Paris.
En söt och lagom film som delvis utspelar sig i 20-talet med snygga miljöer och snygga kläder. ( se den!!)
Framför allt var den en speciell klänning som jag blev tokkär i och det var denna vit/röda skapelse.




Och sedan dess har den legat på lur i mitt huvud och bara väntat på att få komma ut.
Så i vintras när jag såg att Stoff o Stil fått in vit crepeviscose så slog jag till på en gång. Bandet var svårare att hitta... var till och med in på Mattsons band i Stockholm och rotade men hittade inget bra. Det enda jag tyckte var ok var grönt i stället för rött. Men det fick duga.

Et voila!



Jag sydde den med isydd ärm trots att inte orginalet har det och sydde ihop den med en underklänning av samma tyg så att klänningen känns ganska tung och exklusiv på nåt vis. Och värdigt oigenom skinnlig såklart.

Sen hade jag ett blått viscosetyg liggande som även det låg och skrek på mig så det fick bli en likadan klänning till, fast denna gång enkelsydd utan underklänning samt utan isydd ärm.
Bandet hittade jag på Stoff o Stil och vände baksidan utåt.





(Ni får ursäkta de fladdriga bilderna men plaggen fotades utomhus och det blåste så allt ser lite snett ut..)

Klänningarna är supersköna och jag trivs verkligen i dem. Skönt att slippa midja lite och ha det lite mer löst och ledigt.



4 kommentarer:

  1. Vilken fin modell på klänning! Har sett filmen men la inte märke till just den klänningen. / Anna i medelpad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den! Och väldigt skön 😁

      Radera
  2. Såna fina klänningar du sytt, skulle älska att ha en sådan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Modellen är väldigt simpel. Ska se om jag kan lägga ut mönstret nån dag.

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin