söndag 10 september 2017

Cph Tweedride 2017



Här kommer lite bilder från helgens tweedride i Köpenhamn. Vi var tydligen fler deltagare i år än något annat år!
Frans körde på det jag sydde till honom förra året medans jag sydde min outfit själv.( Tog en smärre tid,.........) Jag inspirerades av modet ca runt sekelskiftet. Kjolen är en sk cykelkjol som egentligen är en väldigt vid byxa. 


(Foto till vänster Janek Mastek)






Ja såhär tjusig var jag minsann. Såg mer ut som att jag borde sitta på en häst istället för en cykel :-)




Sydde mig också en sk mary Poppinsväska. Fick iden på jobbet och sydde foder där- samt kapade bambupinnarna till överkanter och handtagen. Åkte sedan in till stan och gick i second Hand butiker tills jag hittade detta broderi. Perfekt! Tyget hade jag liggandes hemma. Älskar den redan.




(foto:HP Hendriksen)

Sista delen av turen så öste det ner så alla blev totalt dränkta. Tur att ull värmer när det är vått..
Väl framme vid slutdestinationen så delades priser ut och jag vann priset för snyggaste cykel då jag hade satt svart spets på bakhjulet som kjolskydd. Priset var en flätad cykelkorg.

Här är vi alla!


Nästa år tror jag att jag provar Malmös Tweedride i stället. Något är lite underligt tycker jag när man är 4 år i rad på samma tweedride men arrangörerna knapt säger hej eller välkommen till en när man checkar in. Och de stora kategorierna alltid vinns av "de egna" folket. Fast,...man får iof gratis gin och en drink i baren på slutdestinationen. Hm,......svårt val :-)

2 kommentarer:

  1. Wow, så fantastiskt kul det måste vara att delta i en tweed ride. Dina kläder är ju hur häftiga som helst. Och väskan är supersnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är kul. Tweedrides finns lite överallt. Bla i Stockholm och Malmö. Kanske det finns någon tweedride nära där du bor? /lina

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin