måndag 25 september 2017

Hög puls

Nu är jag inne i en sådan där period igen...när huvudet inte kan sluta tänka ut saker det vill att kroppen ska sy. Det liksom spritter och blir en total overload...
Sakerna som poppar upp vill liksom ut!!!

Om jag ska fortsätta såhär så kommer vi snart inte få plats i vårat lilla hus pga alla kläder jag har. Dagens ilandsproblem liksom..Har ju sådana otroliga problem med att göra mig av med kläder jag sytt själv. De är ju liksom mina bebisar... och dessutom har jag lovat mina döttrar att inte göra mig av med ett endaste liten egensytt plagg. Får hoppas på att de tar med sig mina klädhögar när de flyttar hemifrån då.

Här följer en lista på saker som vill ut just nu:

Den här jackan gjord av en gammal filt och med pälskrage.
Filt har jag. Mullvadsgrå sammet till ärmar har jag. Pälsskinn i grå/vitt har jag.. Det enda som fattas är tid...




Den här klänningen,..alltså...Mer modellen än tyget. Skulle även den göra sig fin i oblekt linne doppat i indigo.... hm...


Har utav någon underlig anledning fått för mig att jag ska sticka en Delsbotröja. Don´t ask me why...
Har iaf hittat en bok som innehåller stickmönster på en sådan. Jobbigt bara att boken även innehäll andra mönster som tex en klassisk 40-tals kofta...oh somebody stop me!!


Jag kanske bara skulle sticka en sån här i stället...




Sen var jag inne på Underbara Claras blogg härom dagen och blev tokkär i denna tjejens gula byxor.. Måste sy!!!!

Och den här underbara kreationen...No words needed..


Ja ni fattar. Total overload...

Här är det för tillfället fint väder med 20 grader och sol plötsligt. Efter sisådär månader av hällregn. Så underbart! Gick runt på stan och låtsades att det var sommar.

( Klänningen jag har på mig är ett mega fynd btw. Köpte den plus en hel radda annat på lokala teaterns utförsäljning av kläder. Allt kostade 20:- plagget. Fett värt. Kom hem med fyra klänningar, två hattar, en väst och en frack. 180:- pix. Som hittat!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin