tisdag 22 maj 2018

Sköna Maj.


Äntligen kom den!! Sommaren som uteblev hela förra året har kommit hit med stormsteg. Som jag har längtat!
Huset bjuder just nu på sin vackraste prakt i form av syrener, gullregn och äppelblom. Att öppna dörren på morgonen är som att gå rakt in i en doftvägg. Helt underbart.



På jobbet färgas det en massa med indigo just nu. Varp, inslag och kimonos.


Alla deltagare på kursen fick sy en vit kimono i bomullssatin som sedan skulle reservagefärgas med indigo. De ska sedan hängas på Kulturcentrum i Ronnebys sommarutställning med Jeanette Schäring. Visst är de fina tillsammans.



Sen har denna skatt kommit in på jobbet. En av eleverna hade den i sin ägo. En hel bok med sida upp och sida ner med exempel på virkade spetsar.




En assistent hos oss har nu tagit bild på varenda sida och lagt på USB minne. 
Vilket otroligt jobb som ligger bakom denna bok alltså...


Jag har kommit in en ny sömnadsperiod, så lite har faktiskt blivit sytt. Problemet är bara att jag även har en träningsperiod just nu... och det är så svårt att träna och sy samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin