måndag 1 juni 2009

Första stapplande steget


Jaha, så ska jag börja blogga då...

Har egentligen ingen aning om hur man gör, men så svårt kan det väl inte vara ;).

Efterssom min hemsida inte vill sammarbeta med mig, så verkar det här vara en bättre lösning för mig att kunna uppdatera ev intresserade om vad jag gör, vad jag skapar och var mina produkter finns. Jag startade mitt lilla företag i augusti-08 och sedan dess har allt gått i en rasande fart! Redan nu i vår har jag fått mig tilldelat hela två stipendium. Ett ifrån Blekinge läns Hemslöjdsförbund och ett ifrån SHR ( Svenska Hemslöjdsföreningars Riksförbund). Jag känner mig mäkta stolt och hoppas lyckan håller i sig.

För närvarande jobbar jag med beställningar till både Hemslöjden i Linköping och Svensk Slöjd i Stockholm, samt att jag i skrivande stund lägger sista handen på tre kuddar till Sommarutställningen på Sätergläntan i Insjön. Sen ligger en brudklänning och väntar på att bli uppsydd,...bråda tider är det, men också fruktansvärt roligt! Imorgon ska jag till slöjdhuset i Ronneby och hämta tre madrasser, i det klassiska vit/blå stjärniga tyget, som en trevlig kvinna ville ge till mig. Mitt favorit tyg! Bara att sprätta, tvätta och skapa av. Härligt!
Bilden ovan är tagen på våran tomt,..underbart att sommaren kommit äntligen, men det gör det ju också lite svårt att åka till jobbet. Tur att jag trivs så bra med det jag gör, annars skulle jag nog gå åt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin