söndag 15 augusti 2010

Pallen i hallen

Susade runt på lite olika bloggar härom dagen och hittad en väldigt fin idé. Tyverr så har jag förstås glömt vilken blogg det var jag såg det på, vilket jag såklart ursäktar så mycket.
Men , men, jag tänkte i allafall att det skulle passa fint i våran hall med en sån förvaringspall. Vi bor ju som sagt fyra (snart 5) pers på ca 68 kvm och huset är hundra år gammalt vilket betyder INGA FÖRVARINGSMÖJLIGHETER. Inte en enda garderob i hela huset....
Så en pall att gömma undan sticketröjor och regnkläder i skulle ju inte sitta helt fel.
Såhär ser det ut i våran hall nu:


Jag tog pappas gamla skivback

Och gjorde nåt så ovanligt att jag målade den vit!


Jag tog en masonitskiva och sågade ut den i passande storlek. Sen klippta jag till vadd och ett slarvtyg som jag spände över för att hålla vadden på plats. Till sist skruvade jag dit kanter så att skivan skulle ligga kvar.


Nu är det bara "välja tyg" som gäller,......
Kanske nåt av dom här:



Eller så syr jag nåt med sexkankter, eller kanske nåt marjatta metsovaara tyg,..
Vi får se vad det blir helt enkelt. Ni kanske har några förslag?

Började på ett annat projekt idag också, men det får jag rapportera om senare.

2 kommentarer:

  1. Det tredje tyget tyckte jag var jättefint. :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket fint och färgglatt i ert hem, gillar det!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin