måndag 20 september 2010

Rättvik

Nu är Rättviksvarianten till utställningen färdig.
Jag VET att det inte är rätt tyg i livstycket och inga riktigt maljor osv, men ni får se det som en tolkning och inte en kopia. ( jag åberopar min konstnärliga frihet,..!)


Jag vet att ni undrar lite vad detta har med mat och slöjd att göra, men jag kommer till det lite senare. Nu är jag på jakt på nätet efter nästa livstyckstolkning...Ingelstads högtidsliv.
Någon som har en bra planskiss? Har livstycket valkar nertill , går det bara till midjan eller lite längre som leksandslivet? Ska söka runt på nätet och se vad jag hittar. Har varken tid eller råd att åka till olika museum och inventera just nu,..så vi får se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert! Är det liksom en krage på livstycket?

    SvaraRadera
  2. Det är halsklädet i kattun som hör till dräkten.
    /lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin