torsdag 10 mars 2011

Fina filten

Här kommer ett inlägg om min favvo filt.
Den kommer från min farrmor och farfar och jag har alltid gillat den. När jag var liten låg den på deras övervåning och senare vet jag att farmor använde den som slarvfilt under madrassen i barnsängen i sommarstugan. När hon för någa år sedan frågade mig om det var något speciellt jag ville ha ( hon skulle rensa ur lite ur gömmorna) så paxade jag den här fina 50 talaren!

Men den kom inte med hem på en gång, för min farmor bor ganska långt bort och jag hade inte direkt vägarna förbi. Istället tog min farbror med sig filten till Göteborg så att den skulle komma lite närmare mig. Men där var ju aldrig jag och några år senare tog min farbror med den till stugan igen där jag stuvade in den i min bil i somras för att äntligen få ner den till mig. Min barndoms filt! Svart, vit och lila i ull. Egentligen passar den inte alls in i det här huset, men det struntar jag i, för jag gillar den ändå.

Och projektet i ateljén rullar på..

**********

I got this 50´s blanket from my grandmother. I have always liked it, even when i was younger, and when she asked me if i wanted something from their house this one was what i wanted. It doesn´t really go that well with the rest of the house but i don´t care about that.

4 kommentarer:

  1. Filten är ju hur fin som helst! Projektet - är det en vårkappa kanske..?

    SvaraRadera
  2. kan det kanske vara,...../lina.oj

    SvaraRadera
  3. Vilken resa din filt varit på. Jag tycker den är fin. Och om man tycker om något så passar det in! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är jätte nyfiken på ditt projekt :) Fin filt i härliga färger och visst tänker även jag på farmor och farfar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin