måndag 15 augusti 2011

Min fru är en utomjording/80 tals flört och 50 tals kök.

Hej hopp!
Jag sydde en annan variant av den här klänningen häromdan. Med fickor hela vägen runt till ryggen och en liten krage med rosett. Känner mig som Kim Basinger i filmen " Min fru är en utomjording" från nångång på 80 talet.Lite galen. Vet inte om den är kul, ful eller fulkul. :)







Sen har jag råkat köpa ett helt kök. Ett jätte fint med lutande skåpsluckor från 50 talet.


Såldes för ingenting på blocket.Här är några av skåpen och bänkarna. ( skåpen står upp och ner)




Fast killen som sålde köket hade flera förråd med grejer som han skulle ha loppis med och vi fick botanisera runt där om det var nåt annat vi var sugna på. Så vi fick även hem ett par fotöljer, en jätte knäpp lampa och ett gammalt skrivbord. Så det kan gå!

3 kommentarer:

  1. shit vad härlig klänning, och vilket kök!! lyllos dig blir såå avis!! Dina

    SvaraRadera
  2. Jag är en sucker för 80-talsfilmer, så även Min fru är en utomjording.
    Så jag gillar helt klart din klänning, riktigt snygg! Särskilt fickorna.

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg! Vill ha vill ha! Fick ett sjukt ha begär efter din klänning! Det var nog det snyggaste du gjort (som jag sett)! Du borde göra kollektioner och sälja i butiker. Jag rädda vårat underbara 70-tals kök från att renoveras bort. Mplade luckorna tillbaka till den gammelgrå färgen då förra ägaren målat dom mörkbruna. Men jag gillar annars tomatröda färgen som jag sett på vissa gamla kök. Lycka till med färgvalet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin