torsdag 17 maj 2012

Jacka



Sydde en liten matchande jacka till den här gamla klänningen igår. Tänkte ha på mig de två på kvällens galej. Koncert med finaste Bessman i packhuset. ( huset där jag har min ateljé)
Både jacka och klänning är sydda i gamla påslakan, knapparna är stora pärlemorknappar jag hittat på loppis någon gång. I modellen är de båda mycket lika en klänning med jacka som jag hade som barn.
Min mammas gamla fina 50 talare. Tre klänningar hade vi efter mamma , jag och syrran. En rosa med jacka, en lavendelfärgad med jacka och en gul med små rosor i tyget.
Ska höra med mamma om hon har några kort på dom klänningarna för dom var fantastiskt fina. Tyverr finns dom inte mer. Dom blev utslitna och slängdes. Jag kan lägga upp bilder här sen, om hon hittar några.

Åh, vad jag längtar till i kväll. Oj oj oj vad kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin