lördag 25 augusti 2012

Fina hus


Hej hej, här kommer ännu ett vackert hus. Otroligt långt ifrån min personliga stil. Väldigt "ljust och fräscht". Men ack så tjusigt! Dom som bor där är släktingar till mig, mamman är landskapsarkitekt men har bla även varit inredare på Ikea och jobbat många år på Granit. Pappan är grafisk formgivare och har egen firma. Dom har två barn, som vi kan kalla stora O och lilla D. Dom är 4 år resp 6 månader. Idag var vi där på kalas/ namngivning för lilla D. Det var mycket folk överallt och ovanligt rörigt. Men eftersom den här familjen inte verkar äga en enda onödig eller omatchad pryl så märks det knapt. Här är allt speciellt utvalt, inget lämnas åt slumpen eller inhandlas impulsivt och det mesta är vitt vitt vitt, med lite svart, grått eller trärent. Fint som snus. Frågade en gång, när jag själv funderade på att dra fram en roller och vit målarfärg, hur det funkade med allt vitt tillsammans med barn? Mamman svarade att hon ofta gick runt och  gnuggade med fuktig trasa när hon hade en stund över. Då bestämde jag mig att det inte var nåt för mig ;) Men som sagt, det är ack så tjusigt!

















I visited a very nice house today that belongs to a relative. I love the interiors but couldn´t ever ,personally , live with all that white .

2 kommentarer:

  1. Mycket fint hem! Men så tomma väggar! Dem skulle jag lätt fylla i ett nafs...

    SvaraRadera
  2. Men så fint det var. Gillar speciellt dörr-bordet och serietidningsväggen!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin