torsdag 6 maj 2010

Hjälp!!!

Det här är min kära gamla Bettan.
Jag fick henne när jag var ca 15 år och har sytt på henne sedan dess. Hon har aldrig svikit och varit min trogna vän i vått och tort. Men nu tror jag att hon börjar sjunga på sista versen.
Hon har börjat låta konstigt, hacka ibland och trilskas. Jag hade henne på service för bara 6 månader sedan så hon borde må prima. Men,.....
Är det någon som vet en BRA symaskin? Jag insér ju att jag nog måste köpa en ny och låta Bettan pensioneras efter lång och trogen tjänst, och jag kan ju inte byta ut henne mot vad som helst. Någon som vet en bra, hållbar, enkel och prisvärd ersättare? Jag har försökt kolla lite själv, men det känns som en teknisk djungel...
Tacksam för alla tips!

5 kommentarer:

  1. Jag har precis fått en ny maskin, en Husqvarna Emerald 116. Inget fancy men den har allt man behöver, till och med overlocksöm och möjlighet att sy med dubbeltråd. Kostar runt 3000 ny.

    SvaraRadera
  2. Den låter fantastisk. Ska kolla upp den. Hon i sybehörsbutiken rekomenderade en Husqvarna Viking. Undrar om den är nåt och ha,..

    SvaraRadera
  3. Nu när jag tittade på den såg jag att den heter Husqvarna Viking Emerald 116. :) Min gamla Bernina tänkte jag sälja för en 500-hundring men hon skulle behöva en service.

    SvaraRadera
  4. Bernina!! Håller, syr bra... Finns en massa olika varianter beroende på vad man behöver, men de är genomgående kanonbra. (Nej, jag säljer inte symaskiner...:) )

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det måste bli en Husqvarna av något slag...Känns som att det är "mitt" märke. (åsså uttalas det så skumt roligt på engelska,..)Ska verkligen kolla upp den där viking symaskinen.Kan ju döpa den till Eric Northman istället för nya Bettan :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin