måndag 28 februari 2011

50 tal..



Testade slutligen att sy en sån där 50 talare. Jag skulle egentligen åka till jobbet för att sy beställningar. Drog mig upp ur soffa vid 19.30 tiden efter att ha lagt båda småtöserna och tänkte" nu attans ska jag åka och sy". Tror ni del blev så? Nä nä. Väl vid ateljén upptäckte jag att tråden jag köpt idag för att sy med låg kvar hemma i väskan. Blä! Men jag tänkte att då får jag väl sy nåt annat då. Väl inne i lokalen hittade jag detta tyg från typ 40-50 talet som jag fått av min svärmor, hon tänkte slänga det. Det är inte alls min stil egentligen så jag tänkte att jag kunde använda det till att sy denna testklänning. Ritade upp mönstret lite slarvigt med en tilläggsvidd på 6 cm. Tänkte att det borde räcka till mina 10 extra kilon :). Blev helt ok tycker jag. Vet dock inte om jag tycker det passar mig riktigt, jag har lite svårt att se mig själv med så mycket vidd i kjolen. Men det kanske är en vanesak.


*********


Finally i made one of those 50´s dresses. I went to my studio to sew orders but when i got there i realized the thread i bought today was athome in my bag....so i made this one instead. Got the old 40-50´s fabric from my mother inlaw, she was going to throw it away. Not really my style, but for this try out dress it would do. Don´t feel completley confortable with that big skirt, but maby i´ll get used to it.

3 kommentarer:

  1. jag gillar den men man kan nog tänka sig ett lite mer stillsamt tyg oxå:)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar tyget också, och den ser iaf ut att sitta väldigt bra på dig! Om inte annat får du väl försöka kränga den till Underbaraclara... ;)

    SvaraRadera
  3. Superfin klänning och underbart tyg!
    Jag har precis hittat din blogg och det är jag himla glad över.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin