onsdag 4 maj 2011

Update

Nytt projekt på gång i ateljén nu igen,...den här gången "back to folklore" där jag trivs allra bäst. De bästa idéerna , de bästa mönstren och de vackraste tygerna. Helt klart.
Gjorde för övrigt färdigt femtiotalstäcket idag. Ska bara fixa lite andra kuddöverdrag till soffan i tv-rummet så får det flytta in där sedan.


I eftermiddag åker jag en säng till gården där Säljerydsfestivalen går av stapeln varje år.
Ska in i stora ladan där och gräva fram en orginalfemtiotalstapet längst in i vänstra hörnet.
Hoppas jag hittar den, annars blir det kris.

***************
Started on a new projekt in the studio today. Back to swedish folklore again, it´s what i like sewing the most. Today i finnished the fiftees quilt. I think i will use it as a blanket in our tv room. This afternoon i will go to Säljeryd. Iwill go inside the biggest barn and look for an old vintage fiftees wallpaper that i have seen there.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin