söndag 19 februari 2012

Hemmaslöjd del 2

Jag tänker ofta att vi har ett helt vanligt hem, sådär ni vet, vanligt. Men ofta säger våra gäster att vårat hem är så "slöjdigt". Jag har gjort ett inlägg om slöjden här hemma förut. Det kan ni läsa här. Men sedan dess har det tillkommit lite mer slöjd-aktiga inredningsdetaljer.

Tex den här ljuskronan som egentligen inte är färdig ännu. Fast nu har den sett ut såhär i över ett år...Gjord av en gammal plåtburk som en gång innehåll inlagda gurkor.
Sen har min fina make smitt lite krokar till skåpen här hemma. Jättefina tycker jag.

Den här fina hängaren i luffarslöjd har min kompis Lisa gjort och den har vi haft i flera år. Vi fick den i bröllopspresent.
Den här lilla trähaspen är lite av en bubblare för den är så ful...Fast dörren är ju en av orginal dörrarna till huset. Och det är ju lite slöjdigt antar jag.
Den här apfula korgen får också vara med även om det egentligen är en bubblare....jag gjorde den för flera år sedan under en period då jag tänkte jag skulle lära mig luffarslöjd men inte hittade någon kurs att gå. "Själv är bäste dräng" tänkte jag och snodde ihop detta åbäke utan att kunna nåt om tekniken. Gick ju sådär....

Pimpade för övrigt mina kökslådor under hyllan igår. Tog den tapet jag hade hemma ( resten är på jobbet ju). Gillar det!

Nu ska jag städa hus. Vi får hit fint folk från Olofström idag. En krukmakare och en arborist to be. Man borde få besök oftare, det är bara då vi verkligen sätter igång och STÄDAR huset. Ni vet, alla rum blir fina samtidigt. Vi borde bjuda hem folk oftare...

4 kommentarer:

  1. Dina inlägg ger energi. Hoppas vi ses snart. Skall du jobba idag?

    SvaraRadera
  2. Klart jag jobbar. Jag har ju väntat på att få göra det hela helgen! :). /lina.oj

    SvaraRadera
  3. Älskar dina inredningsinlägg. Mer!:) Superfin slöjd. Du är så begåvad!!!

    SvaraRadera
  4. Tack fina persilja!/lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin