lördag 19 november 2011

Lördag

Ja den där vrål-sy-starten i och med företagsflytten har det ju inte blivit. Barnens förkylningar avlöser varandra och själv går jag runt med feberkänningar, ont i öronen och ont i halsen.Jag är mest hemma och vabbar och städar,städar,städar. Det är helt otroligt hur mycket en familj på fem kan stöka ner. Känns som att jag bara städar, plockar , snyter och bär på barn hela dagarna och ändå ser hemmet ut som en svinstia. Att kurera sig själv som trebarns mor finns ju inte på kartan utan handlar mest om att dricka mycket varmt thé och knapra alvedon.

Har iaf hunnit sy lite på kvällarna. Tex det här gänget folkliga skallror som snart skickas upp till Sätergläntans butik i Insjön.

Sen har jag susat förbi möbelbutiken igen och botaniserat mer i deras tygspill lådor. Den här högen underbar ullfilt fick följa med hem den här gången. Ifall ni undrar så tvättar jag all denna filt/kläde i tvättmaskin på ullprogrammet innan jag använder den. Med tanke på att den är producerad för möbler så tror jag den är preparerad med flammskyddande medel och sånt vill man ju inte ha. Är inne på fjärde maskinen som tuffar runt i hallen nu.

Ja sen kan man ju pigga upp den trista vardagen på andra sätt också. Som att servera gröna pannkakor till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin