tisdag 1 november 2011

Sy en filtis








Nu har barnen novemberlov och det annordnas en massa aktiviteter här och där för barnen i stan. Mina barn hade två önskningar: Sy en filtis på biblioteket och prova på ridning på stans ridklubb. Båda aktiviteterna behövde förbokas. Efter att ha ringt till ridklubben typ 20 ggr och inte fått nåt svar så gav jag upp det, biblioteket visade sig också vara fullt. Jahapp likssom, vad göra nu? Vi får väl sy egna filtisar tänkte jag. För sy kan jag ju, det är svårare att trolla fram ridutrustning och häst. Så vi gick 500m bort till traktens möbelfabrik och frågade om dom hade några tygstuvar över. Vi fick en hel kartong, gratis!! Stooora hela sjok i all världens färger.Så nu badar vi i vackra ullfilt tyger här hemma. Nu sys det filtisar så det ryker om det .

4 kommentarer:

  1. Grattis grattis till en sådan skatt!
    Ha sååååå kul med den.
    Visa gärna vad det blir även framöver.
    Ha ett härligt höstlov

    SvaraRadera
  2. Vad snällt att ge er en massa tyg, och rolig använding!!! Jag har oxå tänkt testa sy filtisar, kan ju se ut lite hur som helst och det måste ju va kul! =)

    SvaraRadera
  3. Å, vilken lycka! Bra idé det där. Det är inte alltid lätt att hitta pyssel som passar de små. :)

    SvaraRadera
  4. Gött! Det måste verkligen vara det härligaste som finns när man som barn får sy och knåpa hemma. Jag minns det så väl från när jag var liten! Och så fint att du tar dig tid.. själv har jag vilja, men inte alltid ork och lust:) Kram!/Julia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin