onsdag 27 juni 2018

Knätoffsresan del4


Efter de hektiska dagarna behövde vi en liten paus och tänkte ta det lugnt på Dalarnas museum i Falun men ack nej... för det var stängt på måndagar. ( vilket påhitt!..)
Så istället gick vi lite i antikbutiker, spanade in det schyssta retro 50-tals biblioteket och käkade på fisktorget. Sen drog vi ut till sommarstugan , letade reda på fiskespö,  la i ekan och rodde iväg ut på fjärden.



Då Frans älskar havet och bla har jobbat i en hamnbutik som sålt båttillbehör samt seglat runt Tongaöarna i ett gammalt träskepp så är jag inte alls glad för havet. Men på sjön älskar jag att vara!
Att stilla ro ut på fjärden, kasta i ankaret och bara ligga och lyssna på klucket...

Så jag bestämde att nu är vi hemma hos mig och där är det JAG som ror. Minsann.
Fast jag saknar farfars gamla tjärade träeka. Det blir inte samma grej i en glasfiberbåt..




På väg hem plockade vi näckrosor.


Hej lilla sommarstugan. Här finns varken rinnande vatten eller avlopp. Går på toa gör man på dasset och vatten hämtar man i brunnen. Väldigt avkopplande då man inte kan göra så mycket av det som stressar en.


På väg hem därifrån åkte vi förbi barockträdgården Gamla Staberg.
Det var stängt men vi gick ändå runt och tittade lite.




Gillar humlestörarna.


Hela äppelodlingarna var fulla med blåklocks-ängar.


Slut på del 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin