onsdag 27 juni 2018

Kurs på Tillskärarakademin.





Så fort eleverna slutat för terminen så stacka jag iväg till Göteborg på kurs, närmare bestämt en kurs i kavajsömnad på Tillskärarakademien.

Vi var ett glatt gäng amatörer och en otroligt skicklig lärare, Inger, som startade kl 10 måndag morgon. 

Jag bodde på hotell hela veckan och hade gett mig sjutton på att lära känna staden så bra som möjligt då jag aldrig stannat i Göteborg någon längre tid för att lära mig hitta.



Jag började med att gå ut till Tillskärarakademin varje morgon i stället för att ta spårvagnen. En frisk morgonpromenad på ca 3.5 km. På eftermiddagarna tog jag dock spårvagnen in för att hinna bekanta mig med diverse butiker innan de stängde för dagen. 

Jag betade under veckan av Nordstan, Haga, Wasa och Trädgårdsföreningen.
Växthuset var helt fantastiskt, likaså rosenträdgården och fjärilsrabatten.


Jag träffade kompisar, släktingar och promenerade hela kvällarna, runt unt för att bekanta mig med staden.

Sa tjenixen till Gårda textil men gick därifrån tomhänt. ( duktiga jag)


Fotade allt fint jag såg...många vackra miljöer inne i Göteborg.


Snittade på ca 16.000 steg om dagen och trots bra och välanvända skor så fick jag blåsor på hela fötterna:-)

Här är gänget sista dagen. Ingen blev helt färdig men många var på god väg.


Det var ett trevligt och proffsigt ställe att gå kurs på och härligt med en sömnadsnivå som gav en lite att bita i. Inget för den helt sömnadsovana. 

Kommer säkert tillbaka på kurs igen någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin