onsdag 27 juni 2018

Knätoffsresan del2


 Dag tre hoppade vi in i bilen igen med destination Vallsta i Hälsingland. Vi skulle hälsa på min fina vän Frida och hennes kille Johan. Frida bor i ett litet rosa eternitplattehus med utsikt över skog, älv och berg, där hos skriver böcker ,gosar med sina djur och odlar.

(Här finns Fridas böcker. Hon skriver sk magiska relationsromaner med älvor, skogsfolk och fantasivärldar)

På vägen dit, kryssandes mellan loppisar, kom vi på det där med Hälsingegårdar.... Så vi svängde in på några olika.

Så galet vackra väggmålningar.



Och härliga färgkombinationer.



Och lapptäcken..


Tänk,..jag kan aldrig se mig mätt på blå berg. De ligger i mina gener. Får jag inte se blå berg med jämna mellanrum så blir jag olycklig.



Efter några koppar te och babbel hemma hos Frida så gick vi ut och hälsade på hennes får.



Hon har fåren enbart för sällskap och ull. Ingen avel eller slakt här inte, och de är alla världens kelgrisar.




Vid 21 tiden drog vi oss hemåt igen och stannade och käkade pizza i Bollnäs.
Så härligt med ljuset här uppe, hur det aldrig blir mörkt och kvällens släpljus värmer långt in i kvällningen.

Mycket mörkare än såhär blev det inte. Den här bilden togs ca 23.30 alldeles innan Frans fick en av sina drömmar uppfyllda då han fick se en livs levande älg.


Någon stans mellan Bollnäs och Falun..

Slut på del2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin