söndag 6 juni 2010

Heja Sverige!

Idag var det alltså sveriges nationaldag. Hipp hipp hurra!!! Eller nåt... Dagens officiella program för nationaldagsfirandet var så trist ( ex: samling vid stora torget i stan, scoutledare hissar flagga kl 08.00, därefter spelar Stadens musikkår och tal hålles av borgmästare bla bla bla) att jag och sonen beslutade oss för att fira hemma med en hemlagad gräddtårta istället. Sagt är sagt så jag åkte och handlade och sen fixade vi ihop världens godaste hallontårta med maränger och gelé hallon! Tänkte först göra klassikern jorgubbstårta, men vi bjöd in svärmor och hon tål inte jorgubbar....
Hela dagen har det varit strååålande sol, 24 grader och underbar blå himmel. Barnen har lekt i den uppblåsbara poolen, mannen har fixat med uthuset , tvätten har hängts ute, de japanska karpflaggorna har hissats och det har ätits en kollosal mängd tårta. Underbar dag helt enkelt.

Jag hittade dagen till ära dessa små röda kinaskor i "växa i" lådan under trappen när jag letade efter karpflaggorna. Vet inte om jag haft dom som liten, kan vara min lillasysters. Men nu kan i allafall jag och lilltjejen vara likisar.

2 kommentarer:

  1. Oh så mycket fint du har här inne!

    Så söta ni var med matchande fötter - sånna sammetsskor är så nära knutna till min barndom!

    SvaraRadera
  2. Och, tacka så mycket!
    Jo jag vet att jag hade sådana kinaskor själv när jag var liten, men inte i sammets tyg utan mattare tyg. Blåa var dom. Dom passade så fint till min Storakopparbergs dräkt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin