tisdag 8 juni 2010

Tygfärgning


Har ju dom här underbara tygerna sedan förut. Det gröna är nästan slut efterssom jag sydde en jacka till lilltjejen av det. Det röda är så fint att jag inte ens vågat klippa i det ännu.
För ett tag sedan köpte jag den här varianten av tyget:

Gillar ju tyget men färgerna är ju inte riktigt min stil. Så vad göra?
Jo färga såklart! Fundrade på både turkos eller lila, men efterssom tyget var beige brunt i botten så föll det på rosa. Så numera ser tyget ut såhär:
Lyckad färgning tycker jag. Blir nog till en jacka det här med snart.
Eller nåt annat, vi får se :)

6 kommentarer:

  1. vilken bra idé! snyggt som fasen blev d ju! :)

    SvaraRadera
  2. Gud vad läckert det blev, vilken bra idé!

    SvaraRadera
  3. Så fint tyget blev efter färgningen! En smart idé. Jag trodde att färgade jag ett mönstrat tyg så försvinner mönstret, men det beror kanske på hur mycket färg man har i badet? Det får jag allt testa vid tillfälle! Kanske kan de tyger man har som anses tråkiga blir jätte roliga istället! :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju bästa grejen! Ibland ropar jag in tyger på tradera bara för att färga dom. Så länge man inte färgar för mörka färger på för ljusa mönster så funkar det.Just det här tyget färgade jag ganska ljust så att tygets olika beiga nyanser skulle lysa igenom. Blev hel nöjd själv med :)

    SvaraRadera
  5. Det blev ju riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Jag har en bit "Folklore" som är solblekt väldigt flammigt och inte längre fint. Det skulle jag ju kunna färga :) Bra ide!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin