söndag 20 juni 2010

Söndag

Ja så var det söndag igen. Maken hade jobbat natt så jag och barnen åkte till Loppisen i Ronneby brunnspark,...igen. Men idag var det ingen hit. Vi var där redan vid 09.00 och redan då var parkeringarna fulla, folk var totalt köpgalna och stämningen var bara hektisk. Det är så synd att det blivit så med loppisar. Jag vet ju att när jag började springa på second hand osv för ca 16 år sedan ( vad hände med tiden?..) så var det mycket trevligare. Man köpte muggar och gardiner etc för tio kronor stycket och ingen armbågade sig fram mellan borden. Det var snarare så att folk tyckte man var lite äcklig som köpte begagnade saker.... Hittade en fin mugg idag. Den saknade fat och hade en spricka ändå från ovankanten och ner. Dom skulle ha 40 kr för den!! Helt sjukt! Men vi fikade i allafall med superbilliga goa bullar med festis och hittade en försynt liten rhododendron buske påväg tillbaka till bilen.
En sån skulle man ha i trädgården hemma :)
Annars har jag gjort färdigt skåpet idag. Passade på att få lite hjälp av min träslöjdande make. ( han påstår alltid att jag inte är noggrann nog,...äsh!) Medans han borrade ur för hängbläcken så satte jag tapet på skivan som bildar skåpets baksida. Jag fäste bara med dubbelhäftande tape så jag kan byta till annan tapet ifall andan skulle falla på.
Insidan på skåpet. Tapet fastsatt med dubbelhäftande tape på spånskiva. Spånskivan fästs sen bara med några spikar på baksidan för att lätt kunna tas bort ifall man vill byta tapet någon dag.
Här är det färdiga skåpet:
Härligt, härligt! Nu fattas bara en hasp av något slag så man kan stänga det. Har en vän uppe i Sundsvall som är smed, han kunde ev trolla fram en hasp till mig. Annars får jag väl smida en själv på makens fältässja. Allt är möjligt. Har jag väl snickrat ett skåp så kan jag väl smida en hasp :)

6 kommentarer:

  1. Håller med dig om loppisar, det e brutalt! Galna tanter och gubbar som knuffas för att få bästa pris. o jag som e så liten, jag har ju inte en chans...om jag inte kryper under dem förståss! Det var mycket bättre förr (o jag e 25!). jag kör på second hand-affärer, o ska jag på loppis får det bli minst en timme efter insläpp!

    SvaraRadera
  2. Jättefint skåp! Och köket blev himla fint måste jag tillägga. Tycker jag som inte ens gillar rosa. :-)

    SvaraRadera
  3. Hur kan man INTE gilla rosa?!!
    /Lina.OJ

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jättesnyggt!Har du köpt tapeten i Sälleryd? Grannen och jag var uppe i fredags,hon handlade men inte jag denna gången.Tyvär är ju mycket av godbitarna slut.Planerar att besöka retrovilla på semestern,men där är ju priserna lite andra om man säger så!!Linda.

    SvaraRadera
  5. Ja , jag köpte tapeten i Sälleryd. Men den fanns inte på provskiva utan i en av tapetböckerna. Kostade runt 90 kr rullen tror jag.
    Har som sagt varit in på Retrovilla,....och bestämt mig för att aldrig besöka dom med risk för personlig konkurs :)

    SvaraRadera
  6. fint skåp!
    kom gärna in på min blogg och tävla om du vill! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin