lördag 12 juni 2010

Kökskaos

Idag när jag vaknade på morgonen ( kl 06.00..) hade jag bara EN idé i huvet. Jag skulle måla köket rosa! Så redan vid öppningsdags kl 09.00 stod jag och barnen vid färgbutiken och införskaffade 2 liter rosa färg av kulören sockervadd.
Så här såg köket ut innan. Alltså,...detta är under all kaos med allt nedtaget från väggar osv. Barnen verkar vara vana vid sin galna mammas infall för dom bara fortsatte leka , måla med vattenfärg och busa hela förmiddagen.
Och jag rollade på hela förmiddagen.....och såhär blev det:

Det enda som är annorlunda från innan är färgen på väggen. Allt annat är precis som innan. Tänk, ett helt nytt kök för ca 300 kr. Jag älskar att bo i hus och kunna "leka" på det här viset. Som at vårat hus aldrig blir färdigt, utan är någon slags pågående process som bara rullar vidare. Just köket tror jag har varit vitt, och 4 olika blå innan det nu blev rosa. Och att måla lite går så snabbt och är så billigt. Bara jätte kul!!

Sen passade jag på att tapetsera bakom hyllorna i det öppna tallriksskåpet också. Tycker
själv at det blev jätte bra!


Nu närmast väntar vi besök av fina vänner och vi tänkte bjuda på sockerkaka, vispgrädde och färska jordgubbar,.....vilken toppen dag!

5 kommentarer:

  1. Tjusigt! Alla borde vi ha mer färg i vår närhet
    :-)

    SvaraRadera
  2. Ja fler infall är på gång känner jag, det riktigt kliar i fingrarna. Vi får se vad det blir idag! :)

    SvaraRadera
  3. Rosa är fint!
    Måste bli lite modigare på att följa sånna infall tror jag... är väl fortfarande inne i tanken att jag bor i hyresrätt, eller också är det för att det är så mycket annat i renoveringsväg som är mer akut?
    Nåväl! Me dig som inspiration ska jag nog se till att få lite mer färg här hemma! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin