fredag 17 juni 2011

Midsommar klänningen

Nu har jag som sagt lekt med påslakan igen!
Det blev en midsommarklänning med prästkragar, klöver och blåklint.
Lakanet som har hängt för min garderob fick offra sig och bli foder.( lika bra det, nu kanske jag får tummen ur och fixar en riktig garderobsdörr någon dag)
Jag lät fodret på kjoldelen hänga ner några cm under överkjolen så att det ser ut som att man har en äkta underkjol. Modellen är lite lätt femtiotalig med en kjol som är klippt som en halvcirkel. Efterssom den knyts på axlarn så är det lätt att knyta upp och amma lite då och då.
Skön blev den också. Nu ska jag bara komm ihåg hur jag gjorde så att jag kan göra ett ordentligt mönster på den....










************


Yesterday i made a midsummers dress out of some old bedlinnens.

9 kommentarer:

  1. En så fin klänning...du är himla duktig tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Så snygg!! Och härligt somrig!

    SvaraRadera
  3. Mycket, mycket fin! Du är så skicklig! Smart med knytena på axlarna! Ammar också och sörjer många av mina klänningar som jag inte kan ha nu...

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt snygg, som alltid, pinglan! /alvalisa

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar sommarklänning! Du är så himla skicklig.

    SvaraRadera
  6. Jättefin juh! vilken härlig sommarkänsla över den *

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  7. Underbart fin! En så´n skulle man ha!

    SvaraRadera
  8. Såå fin! Helt ljuvlig... vad duktig du är!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin