söndag 12 juni 2011

Sorg i mitt hjärta






Minns ni det här fantastiska köket?

Jag har funderat på att åka förbi där ett tag för att kolla om dom kanske inte ska ha kvar det,...så kanske jagkunde ta det. Man vet ju aldrig.

Idag åkte jag förbi och möttes av detta:


De nya ägarna har gått lös på HELA huset med slägga och slagborr!!!!

Alla de vackra detaljerna ALLA har rivits ut inkulsive de vakra köken.

Ägaren berättade stolt för mig att köken ligger i botten av kontainern som stod på gatan....

Här skulle det minsann bli nytt och fräsht...

Fan att jag inte åkte dit tidigare, fan att JAG inte är miljonär så jag hade kunnat köpa huset och FAN FAN FAN för sånna där idiot människor!!!!


Jag som var på så bra humör idag,..nu går jag med sorg i hjärtat.


***********

Remember this beautyful kitchen?

I went by the house today and found that the new owners has tore the house apart and thrown the kitchens away, plus all the other old beautyful details in the house.

It makes me really really sad. If i had been a millionaire i would have bought that house.

6 kommentarer:

  1. Ååååh vad tråkigt! Ok alla måste väl få ha sin smak, men kan man då inte köpa ett modernt hus istället för att våldföra sig på ett gammalt? Och om man ändå ska riva ut köket och slänga det, kan man inte sätta ut det på Blocket bortskänkes och låta nån annan få chansen?

    SvaraRadera
  2. Åh. Så trist. Jeg husker godt de bildene, skulle gjerne hatt et sånt kjøkken selv.

    SvaraRadera
  3. Dritt - rett og slett.... :(
    Kjøkkenet var nydelig og hadde så himmla mye sjarm!

    SvaraRadera
  4. Nej fy va trist! Hatar vårt slit och släng samhälle så ofta.. =(

    SvaraRadera
  5. åhhhh vad trist. Köket var ju ljuvligt vackert.
    Det var ett riktigt VILL HA kök.

    Morr åt slit å släng!

    SvaraRadera
  6. Buhu! Förstår precis hur du känner! I höstas hittade jag en fin skåpsinredning på ett flak mitt här inne i stan. Sen kom två killar ut och det var de som rivit ut köket. "Bara skit" sa de. När jag förklarade att såna fina kök går knappast att få tag på längre fick jag svaret "Du, det är 2010 nu". Om jag inte hade varit höggravid hade jag tagit alla delar och hyrt ett förråd i väntan på att det kanske skulle kunna få en riktig plats någon gång i framtiden. Var arg och ledsen i flera dagar efter den där händelsen! Mest irriterande är att de där personerna tycker att de gör rätt och sätter in något som är så mycket snyggare. Tyvärr oftast bara dussinvaror av dålig kvalitet...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin