torsdag 23 juni 2011

Mitt i språnget

Så äntligen gick turen till Sätergläntan i Insjön. Första stoppet var butiken för att lämna in kuddar och skallror till försäljning. Butiken är ett farligt ställe,..man kommer alltid ut därifrån med mycket mindre pengar än vad man hade tänkt innan. Jag lyckades dock begränsa mig till den vacka stora boken om nordiska dräkter, senare nere i Insjön köpte jag också på mig lite band på Insjöns väveri.


Dagen efter gläntan var vi in till stan igen och gick på Dalanas muséum och såg Karin Ferners utställning. Den var helt fantastisk. Jag blev alldeles yr i huvet av all inspiration.





Jag har också hunnit med att hälsa på Tyg och otyg och bytt lite afrikanska tyger.


Nu skall det springas vidare och firas Midsomar,..om vi hinner...

2 kommentarer:

  1. Jag kanske ska till Dalarna i sommar. Karin Ferners utställning i stan, är det Falun?
    Den vill jag se!

    SvaraRadera
  2. Japp, det är i Falun! /lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin