torsdag 15 juli 2010

Det går framåt

Tänkte att jag skulle lämna en liten lägesrapport gällande nya bebisens täcke.
Jag försöker att pyssla med det lite varje kväll, men ännu har jag ju lite tid på mig så jag försöker att inte stressa. Har iallafall kommit en bit på väg.

Mina andra två barn gjorde jag också täcken till när dom låg i magen, utan att veta vilket kön det var på den som skulle få det. Första täcket till första barnet blev automatiskt blått. Allt jag sydde då blev blått, vilket jag tyckte var underligt efterssom jag nästan aldrig använder blått, men sen tittade det ju ut en kille så det var ju inte så konstigt.

Nästa täcke till nästa barn i magen blev väldigt mångfärgat,..men mest tjejigt. Ville bla göra en rosa kant på täcket men höll mig ifrån det och gjorde kanten röd i stället efterssom jag inte visste vad det skulle bli. Sen tittade det ju ut en tjej.

Och det här täcket,.....ja hörrni.
Ska vi tro att det blir en tjej kanske?




Sen tänkte jag bara lägga in en bild till Zazzan på ännu ett gratis 50-tals tyg som har fått bli lampskärmar i vårat tv-rum.




Håll alltid ögon och öron öppna så kan man som sagt göra riktiga tygfynd :)

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt lapptäcke! Jag hade en period med hexagonlapptäcken för några år sedan. Nu virkar jag hexagoner istället. (Får glödlampan tillräckligt med luft där innanför det nya tyget? Jag har lyckats bränna sönder några lampskärmar pga att tyget satt för tätt. Man vill ju inte det ska böra brinna!)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar färgerna på täcket! Och jag tycker det passar vilket som. :-)
    Jag gillar lampan också.. jag har letat sån lampa på Tradera men dom brukar bli rätt dyra tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Jag har lågenergilampor i lampan. Dom blir inte så varma ;)/Lina.OJ

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret i alla fall! :-) Häftigt att göra lapptäcke, tror inte jag själv skulle ha det tålamodet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin