tisdag 27 juli 2010

Tapetpyssel

Jag får inte så mycket sytt nu på dagarna. Anledningen till det är att jag inte har någon barnomsorg då stadens dagmammor har semester. Sen har maken börjat jobba efter semestern också....Så jag är ensam hemma med kidzen hela dagarna och pysslar istället. Igår fixade jag fram en plats plus säng till bebisen, så nu kan den sova i vårat rum. ( jag behövde bara flytta på en låda med spel , ca 4 lådor urväxta barnkläder och en kista med jul och påsk pynt,..). Sen fixade jag en massa saker på stan som inte blivit gjort på länge,..posta en ansökan on stipendie, ge papper till revisorn, slänga saker till återvinningen osv. Himlans nyttigt att ta en sån dag ibland. Idag blev det vardagsrummets tur.....Fick ett ryck och krälade runt på golvet och tapetserade igen. Börjar bli riktigt bra på det här måste jag säga.
Bara att lägga ut lite handdukar på golvet så man inte får klister på mattorna, sen fram med en pensel till klistret och fyra muggar som tyngder i hörnen. Sen är det bara att gå igång!
Och såhär blev det:
Hela väggen blev super fin tycker jag. Inte en enda bubbla! :)
Sen satte jag tillbaka barnens gula lekskåp och stringhyllan med vita sidor. Den mindre svarta stringhyllan fick slängas upp för att fyllas med barnens pärlburkar och spargrisar. Sånt som annars bara stått och tagit plats ovanpå skåpet...
Nu ska här bli ordning och reda.
Körde lite mer skräp idag med barnen. Vad skönt det är att bli av med. Imorgon ska jag rensa ut kläder tänkte jag. Får väl ställa mig på loppis någon helg och se om jag kan sälja nåt av det.

1 kommentar:

  1. Mendu händiga människa=) Uppfriskande att läsa!!!! Lapptäcket är underbart!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin