fredag 16 juli 2010

Hemma projektet

Det här är mitt senaste hemmaprojekt. Lilltjejen har fått en ny "stor tjej" säng, inköpt på blocket för en billig penning. Men det fanns ju ett stooort fel med sängen, den var ju vit. Och just nu gäller enbart rosa, lila och rött så sängen fick målas röd minsann. Jag tror det tog 4 strykningar innan det vita slutade lysa igenom. Helt galet! Men nu är hon iaf nöjd.
Igår fixade vi även så att hon fick en vägg längs med sängen, som jag sedan tapetserade med hennes älsklingstapet såklart. Bakom väggen ska vi knöla in allt det där som inte får plats i vårat rum,...alla urväxta kläder som väntar på nästa syskon osv. Blir nog bra tillslut.
Nu tänkte jag inte tapetsera mera innan bebisen kommer ut för magen börjar bli väldigt ivägen,...Vi har ju inget tapetserar bord utan jag fick helt enkelt krypa runt med tapetklister på golvet och trixa och dona. Men nu är det slut med det för ett tag som sagt.

6 kommentarer:

  1. Vilken superduperfin säng! En sån skulle jag också vilja ha ju. :)

    SvaraRadera
  2. Du får köpa en på blocket då! Det är en växa junior säng från IKEA som heter minnen.Bara att dra ut till full längd. Finns i vit och svart. Nypris ligger runt 900 kr tror jag, fast på blocket hittar man dom ofta för runt 300 kr. Vill du måla den i annan färg så får du slipa den med slip papper först, sen är det metallfärg som gäller. :) / Lina.OJ

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart rum det blev! Sängen är ljuvlig likaså tapeten!

    SvaraRadera
  4. tackar tackar!/lina.oj

    SvaraRadera
  5. Fint...och fin blogg!!! Bor i Gbg men kommer från Karlshamn...så det blev ju lite extra kul=) Jag har också tre små...galet. Livet känns ganska galet. Fortsätter att läsa här!! K

    SvaraRadera
  6. Vansinnigt snyggt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin