lördag 24 juli 2010

Från 31 till 14

Nu är Östersjöfestivalen förbi och så här såg mitt lilla stånd ut.
Första dagen var det 31 grader varmt och jag satt i skuggan och drack vatten mest hela dagen. Mellandagen var helt perfekt, ca 24 grader varmt och mulet. Museigården var fylld med folk som lyssnade på livemusiken och åt kaffe och våfflor.
Sista dagen ( idag) var det 14 grader och totalt hällregn. Jag flyttade in mitt stånd i den s.k Tobaksladan och satt och huttrade i snålblåsten från dörren. Lånade till och med ett lapptäcke av mitt eget marknadsstånd och svepte om mig i ren desperation. ( ändå hade jag strumpbyxor och sticketröja på..)
Vid tretiden hade även folket på slöjdgatan utanför fått nog och börjat packa ihop så då gjorde vi hantverkare på gården det samma. Åh vad skönt det var att åka hem och ta en varm dusch!!

Allt som allt så tycker jag att festivalen gick jätte bra. Så mycket härligt folk som kikade förbi och så många värmande komplimanger från besökarna, jag blir så glad!!
Tack alla ni som kikade förbi, hoppas vi ses nästa år igen!

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin