torsdag 1 juli 2010

Semester

Den här utsikten äter jag frukost till varje morgon nu på semestern.
Härligt, härligt. Underligt egentligen hur lätt man vänjer sig vid att leva utan alla vanliga bekvämligheter som rinnande vatten ( vi måste hämta vatten i en brunn i skogen) , toalett ( dass är det som gäller) och avlopp ( all disk sköljs av i sjön,..) Och ska man tvätta åker man in till pappsen i stan, tar en hel dag ,och passar på att njuta av just rinnande vatten, toalett och avlopp. Men så har det alltid varit här i stugan sedan farfar byggde den 1960. El drogs in först nu på 90 talet någon gång och nu har vi fixat ett till litet hus på tomten så fler kan stanna samtidigt. Just nu bor min farbror i den andra stugan. Han ligger oftast i en av hängmattorna, fiskar med barnen eller målar akvareller på bryggan. ( han är konstnär.) Livet är så härligt långsamt här...

Var över och hälsade på farmor och farfar för några dagar sedan. Det är så härligt att komma dit för där ser allt alltid likadant ut som det alltid gjort. Själv han man vuxit upp, flyttat hemifrån, bott i olika städer, haft olika pojkvänner, gift sig, fått barn osv,...men hos dom är allt som vanligt.Som att tiden står stilla. Tog lite bilder på farmors schyssta badrumstapeter. Dom ser fortfarande som nya ut. Det var kvalitét på grejerna förr minsann.

Här närmast väntar några dagar på playan och sen är det dags för proggsöndag med pappsen och barnen i Bingsjö. Ska bli jätte kul! http://festsaprastenibingsjo.se/

2 kommentarer:

  1. Förlåt jag har helt glömt...
    Täcket är här, och vi gillar det verkligen. För tillfället som överkast i Melkers säng.
    Tusen tusen tack!

    /Lina

    SvaraRadera
  2. åh, vad bra! Fint att ni gillar det, jag tror det kommer att trivas i dalarna :) /Lina.OJ

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin