tisdag 6 juli 2010

Fest sa prästen i Bingsjö!

Ja så var dagen kommen för min käre far att visa sin rockstar quality för barnbarnen. Det blev succé såklart! Barnen blev mäkta imponerande av morfars rockande och dansade loss till gunget från scenen. Hela kvällen var mycket lyckad i Bingsjö och med Kebnekajse som avslutande bandet så blev kvällen perfekt. Nästan,.......jag hade som blekinge bo glömt allt om dalarnas vidrigaste djur, knotten!!! Totalt knott och mygg bitna satte vi oss tillslut i bilen och körde hem till stugan igen, fyllda med god musik och härligt häng.

Nu är semestern i dalarna snart slut, men innan vi lämnar Falun så måste ju barnen få lite kultur och historia undervisning. Vi drog till Gruvan och kollade ner i stora stöten. Imponerande!!

Barnen posar framför gropen..

och ville ta ett kort på mammsen också.
Nästa semester i dalarna tar jag med mig sonen ner i gruvgångarna. Det har jag lovat.
Nu bär det av hem till myggfria blekinge och vårat nymålade hus i Tokaryd.
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin